Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Sitemap Switch to english language
Startseite    Login     
Informationen / Hilfe      Veranstaltungen      Personen     

The Psychology of Facebook - Einzelansicht

Zurück
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 82001 Kurztext
Semester SoSe 2014 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Rhythmus jedes 2. Semester Belegung Belegpflicht
LV-Kennung (Lehrevaluation) 60735   Kurz-URL https://klips.uni-koblenz.de/v/60735
Hyperlink   Durchführungsart
Sprache englisch
Belegungsfristen
1. Belegphase 24.03.2014 - 06.04.2014
Belegpflicht
3. Belegphase 25.04.2014 - 09.05.2014
Belegpflicht
Abmeldephase 24.03.2014 - 25.05.2014
Belegpflicht
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für SOGo
  Tag Zeit Rhythmus Termin Prüfungs-
termin
Raum Gebäude / Karte Campus Lehrperson Sprache Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für SOGo
Do. 12:15 bis 13:45 woch 24.04.2014 bis 31.07.2014           

VA-Ort: Medienraum des IKM, Campus, Gebäude K, Raum Nr. 0.16

 
Gruppe [unbenannt]:
 
Studiengänge
Abschluss
Studiengang Semester Prüfungsversion Studienphase
Diplom Diplom Psychologie HF 5 - 9 99
Diplom Diplom Erziehungswiss. 5 - 9
Zuordnung zu Einrichtungen
Institut für Kommunikationspsychologie und Medienpädagogik (IKM)
Inhalt
Bemerkung

Overview

In October 2012, the social networking site (SNS) Facebook announced it has passed the one billion mark of monthly active users worldwide, meaning that compared to real-life inhabitant numbers on our planet, Facebook would make the third largest country in the world, having available a population of more than three times the USA. According to 2012 data of the Pew Research Center, 86 percent of US-Internet users between 18 and 29 years report to have a personal profile on at least one SNS.

In recent years psychologists and researchers from related disciplines have discovered the Internet as a field of research. A growing number of studies have addressed SNSs, including Facebook. This seminar is about empirical research regarding questions such as...

What do people do on Facebook?

Why do people use Facebook?

Is frequent Facebook use related to lower or higher self-esteem, self-concept clarity and/or loneliness? And if so, why?

Are narcissists the most avid Facebook users?

Cyberbullying: What to do and how can we prevent it? Who are the bullies?

Is Facebook use related to success or failure at school?

How can Facebook be integrated at schools and universities?

What can parents do to increase the likelihood that Facebook use contributes to well-being?

 

As this seminar is about quantitative empirical research, a solid knowledge in quantitative methodology is a plus. Having a Facebook account is a plus but it is not mandatory.

This seminar will be held in English. It will take place in room 0.16., Campus, Building K, “Medienraum”.

 >>>>>>>>>>>>>>>>> First lesson: April 24 <<<<<<<<<<<<<<


Introductory Readings

Anderson, B., Fagan, P., Woodnutt, T., & Chamorro-Premuzic, T. (2012). Facebook psychology: Popular questions answered by research. Psychology of Popular Media Culture, 1, 23-37.

Wilson, R. E., Gosling, S. D., & Graham, L. T. (2012). A review of Facebook research in the social sciences. Perspectives on Psychological Science, 7, 203-220.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2014 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

Impressum

Datenschutz

Erklärung zur Barrierefreiheit

QIS und LSF sind Produkte der HIS eG

Problem melden

Hilfe

User auf Server node3: 134