Leider kann die Veranstaltung „Praxisfelder der Kommunikationswissenschaft“ aufgrund der aktuellen Situation nicht zu den geplanten Terminen stattfinden. Alternativtermine werden wir schnellstmöglich bekanntgeben. Voraussichtlich werden diese im Zeitfenster Ende Juni/Anfang Juli liegen.
Bitte haben Sie Verständnis, dass wir Ihnen momentan keine spezifischeren Informationen geben können. Sobald wir eine genauere Perspektive für die Planung des Semesters haben, werden wir uns umgehend wieder bei Ihnen melden.
Gruppe 1
Die Veranstaltung führt Sie in die Praxis des journalistischen Schreibens ein und beinhaltet nach einem kurzen Überblick die Bearbeitung eines eigenen crossmedialen Storytelling-Projekts. Die Veranstaltung wird in Kooperation mit Frau Sonja Weiher, Redakteurin bei der Tageszeitung Die Rheinpfalz, durchgeführt und (eventuell) durch Exkursionen ergänzt.
Block 1
- Einführung Journalistische Stilformen
- Einführung Recherche
- Einführung (crossmediales) Storytelling
- Eigene Story: Gruppenbildung, Themenfindung, Recherche und erste Konzeption
Block 2
- Eigene Story: Besprechung der Themen und Start der Umsetzung anhand der Recherche
Block 3
Gruppe 2
Welcome to the dark side: An inside view on Brand Strategy and the Psychology of Advertising with Julian Roth / Director of Strategy at BBDO Group Germany (This seminar will be taught in English)
What you’ll learn:
- How an advertising agency works and what social scientists do within them
- What advertising does to influence people’s behavior (and how you can use those same principles to influence others in your everyday life)
- How advertising draws from learnings in motivational and social psychology (with loads of fun and entertaining examples)
- The fundamentals of brining a brand to life along an entire customer journey (and the opportunity for you to practice this)
- Five insider tips on how to get a job in advertising
Day 1
- The dark arts: How an advertising agency works
- Advertising and behavior change – Is advertising really that powerful?
- Advertising strategy: Identifying the behavior you want to change
- The power of actions to influence attitudes towards a brand
- An approach to choosing the right strategies to make behavior change more likely
Day 2
- Strategy toolkit pt. 1: Reframing
- Strategy toolkit pt. 2: The power of emotion
- Strategy toolkit pt. 3: Using collectivism
- Strategy toolkit pt. 4: The power of gamification
- From strategy to brand experience: The art (and science) of customer journey mapping
- Learning from an example customer journey for a luxury hand-bag brand
Day 3
- Introduction to behavioral economics and its role in mapping a customer journey
- The brief: Create a full customer journey for a brand from awareness to purchase and beyond
- Working session
- Presentation back to the group + exercise wrap-up
- How to get a job in advertising
- Feedback and closing
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